[ad_1]
آشنایی با تابلو سازی و کاربردهای اون در تبلیغات
تا به حال به داستان تابلوسازی و فراوان تابلوهایی که مکان دور و بر زندگی ما را احاطه کردند توجه کرده اید؟ انواع مختلف تابلو شامل تابلو مغازه، تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای راهنمای درون ساختمانها، تابلوهای تبلیغاتی عظیم و بیلبوردهای درون شهر، تنها نمونه هایی از انواع تابلوهایی هستند که هر روزه در معرض دید ما قرار دارند. برای درک زیادتر با ارزش و مهم بودن این داستان بیایید موقعیتی را تصور کنیم. فرض کنید یک روز که از منزل خارج می روید هیچ اثری از تابلوهای مختلفی که نام بردیم وجود نداشته باشد. چنین حالتی مانند زندگی کردن با چشمان بسته است. حتی تصور چنین وضعیتی هم دشوار است چه برسد به تجربه اون. هنگامی از این زاویه به داستان تابلو سازی دید می کنیم به با ارزش و مهم بودن و تاثیر اون در زندگی روزمره خود زیادتر پی می بریم.
تابلو سازی
تابلوسازی چیست؟
تابلوسازی صنعتی است چند رشته ای که در اون برای ساخت تابلوهای مختلف از ترکیب انواع تخصص ها و مهارتهای گوناگون استفاده گرفته شده است. با نگاهی به انواع مختلف تابلوهای تبلیغاتی همانند تابلو چلنیوم که از بهترین انواع تابلوهای تبلیغاتی موجود در بازار است به این تلفیق هنرمندانه خوب تر می توان پی برد.
در تابلوسازی از هنر طراحی، گرافیک، دستگاههای برش لیزری، نورپردازی و روانشناسی مربوط به رنگها و بسیاری از تخصصهای دیگر استفاده می شود. این تنوع علامت دهنده این است که تابلوسازی تلفیق و آمیزه ای شغل ای از صنعت و هنر می باشد.
در مقاله ای که در ادامه می خوانید تصمیم داریم تا با صنعت تابلوسازی البته از نوع تبلیغاتی و کاربردهای اون زیادتر دوست شویم.
کاربرد تابلو سازی چیست؟
هنگامی داستان کاربردهای صنعت تابلو سازی مطرح می شود، واجب است تا با کاربرد انواع تابلوها دوست باشیم. به طور کلی، برقراری ارتباط به شکل غیر کلامی و انتقال یک سری مفاهیم را می توان به نام کارکرد اصلی تابلوها در نظر گرفت. البته در تابلوسازی تبلیغاتی این ارتباط علاوه بر اطلاع رسانی، کارکرد تبلیغاتی هم دارد. به همین دلیل در ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی از جمله تابلو چلنیوم و سایر دیگر انواع تابلو، استفاده از المانها و عناصر مختلف برای زیبایی و اثرگذاری زیادتر، با ارزش و مهم بودن زیادی دارد.
لزوم رعایت اصول صحیح تبلیغات در ساخت این تابلوها دلیل شده تا تابلو سازی تبلیغاتی با ارزش و مهم بودن و درجه مخصوص ای در حوزه تبلیغات محیطی داشته باشد. با گسترش رقابت بین صاحبین کسب و کار، ساخت یک تابلوی تبلیغاتی نیاز به تخصص و درک درستی از فضای اون کسب و کار و همچنین پرسونای مخاطبین دارد. در این خصوص تفاوتی بین تابلو مغازه و فروشگاه نیست. بلکه چیزی که با ارزش و مهم بودن دارد برقراری ارتباط، انتقال پیام و تاثیرگذاری مناسب و جلب توجه مخاطبین است.
تابلو مغازه
تابلو سازی و جاری شناسی تبلیغات
دوستان گرامی تا به اینجا به نکاتی در خصوص آشنایی با تعریف تابلوسازی و کاربرد اون در تبلیغات دوست شدیم. در این قطعه می خواهیم به بررسی یکی از عوامل مهمی که در اثرگذاری تابلوهای تبلیغاتی نقش دارد، نشانه کنیم.
هنگامی که از جاری شناسی تبلیغات صحبت می شود واجب است تا کمی زیادتر با ویژگیهای ذهنمان دوست شویم. این آشنایی به ما کمک می کند تا نحوه اثرگذاری راه های تبلیغاتی را خوب تر درک کنیم. یکی از ویژگیهای مهم مغز ما این است که از ابهام بیزار است. ما تمایل داریم نسبت به مکان اطرافمان آگاه باشیم تا بتوانیم در موقعیت های مختلف تصمیمات بهتری بگیریم. بنابر این مغز ما به طور مداوم اطلاعات مختلف را از مکان بیرونی جمع آوری کرده و دسته بندی می کند. هر جایی که در خصوص موضوعی با ابهام مواجه شدیم ذهن ما اطلاعات قبلی را بررسی می کند. ترجیح ذهن ما این است که به جای دوباره کرده پرونده های جدید برای هر داستان، اطلاعات دریافتی جدید را در یکی از دسته بندی هایی که از قبل موجود بوده قرار دهد.
دلیل هاله ای
در شاخه جاری شناسی تبلیغات و بازاریابی، عوامل مهمی در تصمیم گیری افراد برای استفاده از خدمات و محصولات یک برند نقش دارند. دلیل هاله ای یکی از این عوامل است. طبق این چیز تازه جاری شناختی، معمولاً افراد تمایل دارند که اولین ویژگی بارز مثبت یا منفی یک فرد، کالا و یا برند را به کلیت اون تعمیم دهند. به نام مثال در تحقیقات مشخص شده که مهماندارهای زیباتر، معمولاً انعام بیشتری نسبت به همکاران خود دریافت می کنند.
حالا به نظر شما ارتباط این دو داستان با صنعت تابلوسازی تبلیغاتی چیست؟
هنگامی که فردی برای اولین بار تصمیم خرید از یک مغازه را دارد، تابلو مغازه اولین موردی است که جلب توجه می کند. حال اگر سردر این مغازه، تابلو چلنیوم با حروفی برجسته، خوشگل و چشم نواز باشد، دلیل ساختن دید مثبت در این فرد برای شروع ارتباط با اون مکان می شود. عکس همین مطلب هم راستگو است. مثلاً اگر تابلو مغازه همان فرد، کهنه و رنگ و رو رفته باشد معمولاً افراد رغبتی برای استفاده از کالا و خدمات اون ندارند.
نکته مهم دیگر مربوط است به دسته بندی اطلاعات در ذهن که به اون نشانه کردیم. همه ما در ذهن خود تعاریف و مصادیقی از زیبایی، شیک بودن، قدرت، برتری و … داریم. گاهی مشاهده یک عکس یا طرح و یا یک اسم بر روی یک تابلو برای ما یادآور یک مفهوم ویژه مثبت و یا منفی است. این نکته ای است که در تابلو سازی فراوان زیاد مورد توجه قرار می گیرد. مثلاً هنگامی به یک سالن آرایش یا تالار عروسی می رویم، ذهن ما با مشاهده تابلوی اون مجموعه و بر پایه دسته بندی هایی که از قبل داشته نسبت به اون قضاوت می کند. این تاثیرگذاری اولیه فرصتی است که با طراحی مناسب یک تابلو می توان از اون به خوبی استفاده کرد. در حال آماده در صنعت تابلو سازی، نسل جدید تابلو چلنیوم، قابلیت زیادی برای خلاقیت در طراحی و استفاده از المانهای مختلف جهت تاثیرگذاری بر مخاطبین دارد.
تابلو چلنیوم
دوستان گرامی؛ در این مطلب کوشش شد تا به اختصار به داستان صنعت تابلو سازی و کاربرد اون در تبلیغات نشانه شود. در حال آماده رقابت بین کسب و کارها برای ساختن تمایز فراوان فراگیر است. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی یکی از روشهای مرسوم برای معرفی یک کسب و کار به مخاطبین و مردم است. با پیشرفتهای ساختن شده در زمینه طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی شاهد اثربخشی فراوان زیادتر این روش در عرصه تبلیغات محیطی هستیم. امیدواریم مطالب ارائه شده در این زمینه برای شما سودمند واقع شده باشد.
[ad_2]