[ad_1]
محبوبیت فیلمهای ابرقهرمانی چیزی است که کمپانیهای DC و مارول روی اون حساب مخصوصای دوباره کردهاند؛ اما به نظر میرسد، به آخر دوران ابرقهرمانها نزدیک شدهایم.
کمیکهای ابرقهرمانان دهههاست که مخاطبان زیادی را به سو خود کشیدهاند. همین محبوبیت ابرقهرمانها کمپانیهای فیلمسازی را ترغیب به ساخت آثار پرشماری از روی کمیکها کرده است.
اولین بار تیم برتون با فیلم بتمن مخاطبان زیادی را به سینما کشاند؛ اما دوران اوج فیلمهای ابرقهرمانی با فیلم آیرنمن جان فاورو کلید خورد. از اون تاریخ تا به حال، دو کمپانی DC و مارول تلاش زیادی برای خلق آثاری پرفروش از دنیا ابرقهرمانها کردند؛ اما به نظر میرسد، دیگر مخاطب با ابرقهرمانها همانند قبل ارتباط برقرار نمیکند و به نوعی ابرقهرمانزده شده است.
زیادتر بخوانید: بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما
آیا محبوبیت فیلمهای ابرقهرمانی ضمانت شده است؟
بر پایه پژوهشی که مورنینگ کنسالت انجام داده است؛ به نظر میرسد، آثار ابرقهرمانی به همانند قبل در جاذبه مخاطب بزرگسال برنده نیستند. بر طبق این تحقیق در سال 2022 تنها 36 درصد از بزرگسالان با شادی دیدن فیلمهای ابرقهرمانی روی پرده سینما هستند و این عدد، 41 درصد کاهش نبست به پاییز سال قبل را علامت میدهد.
مورنینگ کنسالت دلیل فروش دور از صبر قطعه چهارم ثور را به همین دلیل میداند. هر چند نباید این نکته را یاد بردن کرد که منتقدان فیلم Thor: Love and Thunder را در رده ناتوانترین آثار مارول قلمداد کردهاند و همین دلیلی بر فروش پایین این فیلم است.
با این حال، دو کمپانی DC و مارول که برنامههای بلند مدتی برای دنیا سینمایی ابرقهرمانانشان دارند؛ نباید نسبت به این تحقیق بیتفاوت باشند. در هفته قبل، سران وارنر فیلم Batgirl را به دلیل دور از حد صبر بودن بایگانی کردند تا این فیلم رنگ پرده را نبیند. اتفاقی که علامت میدهد، مدیران وارنر به محبوبیت قهرمانانشان شک کردهاند و به دنبال تولید آثاری به معنای واقعی سینمایی هستند.
از سو دیگر، کوین فایگی در هفتههای قبل، برنامه مارول برای تولید آثار سینمایی از ابرقهرمانان را تا سال 2025 اعلام کرد. حال باید دید، دو کمپانی DC و مارول میتوانند مجدد محبوبیت فیلمهای ابرقهرمانی خود را احیا کنند یا خیر؟
زیادتر بخوانید:
دیدگاه شما در خصوص افول محبوبیت فیلمهای ابرقهرمانی چیست؟ نظرات خود را در قسمت کامنتها با ما و دیگر کاربران جونی در بین بگذارید.
[ad_2]