بحران کمبود اتوبوس در تهران ؛ ضعف عظیم سیستم حمل و تعریف شهری!

[ad_1]

نزد از شروع کرونا بحران کمبود اتوبوس در تهران معضلی عظیم بود که با شروع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی همانند بسیاری از معضلات موجود، به دست فراموشی سپرده شد. حالا با شروع سال تحصیلی جدید رئیس کمیسیون حمل و تعریف شهری تهران می گوید، این شهر به 7 هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی سه و نیم میلیون مسافر آموزشی نیاز دارد.

شهر تهران با جابجایی 700 تا 800 هزار نفر مسافر به طور روزانه، یکی از بزرگترین شهرهای پرتردد دنیا محسوب می‌شود. این در حالی است که بحران کمبود اتوبوس در تهران بیداد می‌کند و مسئله جدید‌ای هم نیست. در تهران تنها 2 میلیون اتوبوس وجود دارد که به گفته رئیس کمیسیون حمل و تعریف شهری شورای تهران، نیمی از آنها خراب هستند و جوابگوی نیاز مردم نیست.

آبان تتر

با توجه به شروع مدارس و دانشگاه‌ها تا سه هفته دیگر و اضافه شدن 3.5 میلیون مسافر آموزشی، به نظر نمی‌رسد که بحران کمبود اتوبوس در تهران به این سرعت حل شود.

زیادتر بخوانید: مشکل مالیات استارتاپ‌‌ها ؛ قانون چه می‌گوید؟

رفع بحران کمبود اتوبوس در تهران ممکن خواهد بود؟

گفته می‌شود که قرار است 900 دستگاه اتوبوس که تولید درون هستند با شروع مهرماه به ناوگان حمل و تعریف شهری اضافه شوند تا به کمک بحران کمبود اتوبوس در تهران کمک کند. تشکری رئیس کمیسیون حمل و تعریف شهری در این باره می گوید:

آنطور که شهرداری تهران وعده داده، قرار است ۹۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، درون ناوگان حمل‌و‌تعریف تهران شود. این اتوبوس‌ها ساخت تولیدکنندگان داخلی است و قرار است آنها را از مهر به شکل تدریجی و تا آخر سال تحویل دهند.

در همین رابطه بهرام نکاحی، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفته که: «بهسازی و بازسازی ۵۵۰ اتوبوس در دستور کار قرار دارد که از ابتدای مهر به کمک ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌آیند تا افزایش سفرهای روزانه را پاسخ دهند.» در همین راستا جعفر تشکری هاشمی پیشتر اظهار داشت:

حدود ۲ تا سه هزار اتوبوس نیازمند به تعمیر در گوشه و کنار شهر و در پارکینگ‌ها هستند. البته برخی از این اتوبوس‌ها صرفه هم ندارد که تعمیر شوند.

با بررسی اجمالی گفته‌ها و شنیده‌ها، می‌توان به این نتیجه رسید، حتی اگر 500 دستگاه اتوبوس بهسازی و نوسازی شده به ناوگان شهری اضافه شود، به نظر نمی‌رسد بحران کمبود اتوبوس در تهران حل شود و پاسخگوی این حجم از مسافر باشد و تهرانی‌ها باید متظر شلوغی خط‌ ها اتوبوسرانی در ساعات پیک رفت و آمدی بین 6 تا 6 سحر و 17 تا 19 عصر باشند.

زیادتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مشکل مالیات استارتاپ‌‌ها چیست؟ نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با جونی در بین بگذارید.

[ad_2]