برای کنار آمدن با شرایط مقاوم و مشکلات زندگی چه کنیم؟

[ad_1]

کنار آمدن با شرایط مقاوم و موقعیت های بحرانی زندگی گاهی غیرممکن است و توان توانا بودن و روحیه خوب را از انسان می گیرد. با رعایت این نکات از وظیفه شرایط مقاوم زندگی برآمده و با مشکلات زندگی مواجهه کنید.

درود! از آنجایی که به این مقاله (چگونه شرایط مقاوم زندگی را صبر کنیم) رسیده اید، به احتمال فراوان در زندگی خود با مشکلاتی دست و پنجه آرام می کنید یا شرایط مقاوم زندگی شما را ناتوان کرده و نمی توانید توانا بوده و راحتی داشته باشید. همه ما به نوعی شرایط مقاوم و طاقت فرسا در زندگی خود داشته ایم. من خود نیز مشکلات زیادی را در زندگی پشت سر گذاشته ام و به همین دلیل می خواهم به شما بگویم چگونه در شرایط مقاوم توانا باشیم و برای مواجهه با مشکلات زندگی به خودمان کمک کنیم.

چیزی که در روبرویی با مشکلات زندگی مهم است این است که باید مواظب خود باشید، هم از درون و هم از خارج، تا بتوانید از این شرایط مقاوم عبور کنید.

اما هنگامی خسته و مضطرب هستید، چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟

چگونه شرایط مقاوم زندگی را صبر کنیم؟

برای کنار آمدن با شرایط مقاوم، برای من، چند نکته زیادتر از موارد دیگر موثر بودند و در این مقاله این نکات را با شما در بین خواهم گذاشت. اما ابتدا، بیایید نگاهی بیاندازیم به اینکه برای چی در شرایط مقاوم حس خستگی مفرط می کنید:

  1. هنگامی با شرایط مقاوم مواجه می شویم، بدن ما هورمون استرس به نام کورتیزول را ترشح می کند. این هورمون می تواند در مدیریت خوف، انگیزه و حتی خلق و خو برای عملکرد خوب تر سودمند باشد. به همین دلیل است که کمی استرس قبل از امتحان یا مصاحبه شغلی خوب است. این به شما کمک می کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشید.
  2. اما اگر شرایط مقاوم برای زمان تاریخ طولانی برطرف نشود، می تواند موجب افزایش مداوم سطح کورتیزول در بدن شود. اگرچه سطح بهینه کورتیزول در بدن سودمند است،‌ اما مقدار بیش از حد هورمون استرس می تواند سیستم های واکنش به استرس را در بدن فعال کرده و انرژی شما را تخلیه کند.

استرس بیش از حد بر توانایی شما در مواجهه با مشکلات تاثیر می گذارد و می تواند منجر به اضطراب یا افسردگی شود. به زبان ساده،‌ بدن شما به جای این که بهترین عملکرد خود را داشته باشد مشغول مواجهه با سطح کورتیزول بالاست و به شما کمک می کند تا این مشکل را برطرف کنید.

به همین دلیل فراوان مهم است که یاد بگیرید چگونه با یک موقعیت دشوار و شرایط مقاوم کنار بیایید و در عین حال مواظب خود نیز باشید. تاب آوری ذهنی، دنبال با یک روتین نگهداری از خود خوب می تواند به شما کمک کند تا طوفان های زندگی را صبر کند.

چگونه در مواجهه با یک موقعیت دشوار به خود کمک کنید تا حس بهتری داشته باشید

چگونه شرایط سخت زندگی را تحمل کنیم

1. از کافئین دور بمانید

از روی غریزه یا واکنش، مواجهه با یک شرایط دشوار می تواند نیاز شما به کافئین را افزایش دهد. مطمئنا، مقاومت در برابر کافئین فراوان دشوار است و از همه مهم تر انرژی که نیاز دارید را برای شما تامین می کند.

اگرچه مصرف کافئین می تواند برای زمان تاریخ کوتاهی عملکرد شما را بهبود بخشد، این افزایش انرژی می تواند به سرعت افت کند؛ تقریبا به همان سرعتی که بالا رفته است.

کاهش آدرنالین می تواند منجر به افت ناگهانی انرژی شده و حتی دلیل شود که خسته تر از قبل شوید. چیزی که در چنین شرایط سختی به اون نیاز ندارید.

در عوض، آب با میوه یا دمنوش گیاهی را انتخاب کنید و خود را هیدراته نگه دارید. این به عملکرد بدن شما در بهترین حالت خود کمک می کند.

2. مثبت باشید و کمی از موقعیت فاص

مثبت ماندن در یک موقعیت دشوار می تواند مقاوم باشد، اما امکان پذیر است. تلاش کنید کمی از این موقعیت خود را دور نگه دارید، حتی اگر به معنی پیاده روی یا انجام یک تمرین ورزشی 5 دقیقه ای باشد.

سپس از این که کمی یواش شدید و دید ذهنی بهتری پیدا کردید، می توانید با مشکل موجود خوب تر روبرو شوید زیرا هنگامی در میان یک حمله پانیک هستید نمی توانید به این مشکل نگهداری کنید.

یک راه حل عالی برای تحلیل افکار این است که چند دقیقه را صرف حل کتار کار فکری کنید. این ژورنالی است که به شما کمک می کند تا به افکارتان از منظری دیگر دید کنید.

فراوان زمان‌ ما به جای فکر منطقی شرایط را پیچده تر می کنیم و همین داستان سطح هورمون کورتیزول را افزایش می دهد که به همانند اضافه کردن سوخت بر روی آتش است.

کتاب کار فکری به فرد کمک می کند تا اون آتش را خاموش کند یا حداقل بتواند اون را مدیریت نماید. همچنین دارای یک حلال مشکل 3 مرحله ای است که به فرد کمک می کند تا بهترین راه حل را برای مشکل خود پیدا کند.

شما می دانید که دیر یا زود باید با اون مشکل روبرو شوید، بنابراین بررسی راه حل های احتمالی می تواند اولین اقدام شما باشد.

3. درخواست کمک کنید

برای برخی از افراد، مواجهه با یک موقعیت دشوار به معنی بلند کشیدن بر روی تخت و چشم به راه ماندن تا هنگامی است که مشکل خود به خود برطرف شود.

از کجا می دانم؟ چون من خود نیز یکی از این افراد بودم.

مشکل اینجاست که تلاش برای پنهان کردن یا دور شدن از شرایط مقاوم دلیل می شود که از راه حل احتمالی دورتر شوید. اما دوباره، این ترسناک است. مشکلات شما حتی ممکن است غیرقابل حل به نظر برسند (که به ندرت صحیح است).

به همین دلیل است که برای کنار آمدن و صبر شرایط مقاوم در زندگی نباید هیچ وقت از درخواست مشاوره از یک خویشاوند یا دوست قابل اطمینان بترسید. فردی که تحت تاثیر این دوراهی قرار نگرفته است، می تواند به شما کمک کند تا مسائل را از منظر دیگری ببینید. علاوه بر این، این شخص می تواند به شما کمک کند تا رویکردهای مختلفی برای حل مشکل پیدا کنید.

یا شاید این شخص بتواند با ارائه حمایت های اخلاقی به شما کمک کند تا از این وضعیت دشوار عبور کنید. هر چیزی که کمک کند، صحیح است؟

4. یک برنامه برای خود تنظیم کنید

سپس از این که یواش شدید، وقت اون رسیده است که یک برنامه تنظیم کنید. هنگامی یک برنامه داشته باشید، دیگر روی مشکل تمرکز نمی کنید و به راه حل اون فکر می کنید.

برنامه باید با دقت تهیه شود و هر مرحله شما را به سوی هدف هدایت کند. با ارزیابی احتمال موفقیت و شکست قبل از اجرای برنامه، رویکردهای مختلف را شناسایی کنید. قسمت حلال مشکلات در کتاب کار فکری برای این کار عالی است.

داشتن یک برنامه در ذهن اولین قدم به سوی خارج آمدن از شرایط مقاوم است و به شما حس امید می دهد. حتی ممکن است روحیه شما را کمی بهبود بخشد.

5. تلاش کنید بخوابید

بله، صحیح خواندید. هنگامی با یک شرایط مقاوم دست و پنجه آرام می کنید، تلاش می کنید شبانه روز کار کنید تا اون مشکل را برطرف نمایید.

در مواجهه با شرایط مقاوم و مشکلات در زندگی، ما کمتر می خوابیم و کمبود خواب می تواند بر توانایی ذهنی ما تاثیر گذاشته و دلیل افزایش مه ذهنی شود. توانایی شما در فکر کردن و نیز حل مسئله نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

به عبارت دیگر، اگر به اندازه کافی نخوابید ممکن است به سختی متوجه وجود یک راه حل احتمالی شوید. بنابراین، اگر می توانید کمی چرت بزنید و بهداشت خواب را رعایت کنید تا راحت تر به خواب بروید.

من همچنین طرفدار مکمل های طبیعی خواب و چیزهایی هستم که دلیل ساختن راحتی قبل از خواب می شوند. اگر نگرانی های شما به طور مداوم خواب شما را تحت تاثیر می گذارند، بر روی چند وسیله راحتی قسمت که امکان خواب شما را بهبود می بخشند اندوخته گذاری کنید و اون ها را برای مواقع این چنینی در اتاق خواب نگه دارید. می توانید دعا برای خواب راحت یا خوراکی های راحتی قسمت قبل از خواب را امتحان کنید.

شرایط مقاوم بخشی از زندگی هستند

گاهی زمان‌، یادآوری این که تنها شما نیستید که چنین شرایط سختی را می گذرانید، می تواند موثر باشد. بله، بد است، اما روبرویی موفقیت آمیز با یک موقعیت دشوار می تواند به معنی تفاوت بین یک زندگی خوشی قسمت و یک زندگی کسالت آور و خاکستری باشد.

با شرکت کردن در کوشش های مشغول کننده به منظور یواش کردن خود، از موقعیت کمی دور شوید. با استراتژی های خودمراقبتی ساده از خود نگهداری کنید.

این نکات کوچک و ساده به شما کمک می کنند تا ذهن خود را خالی کنید و چشم انداز بهتری از شرایط ترسیم نمایید.

آیا این نکات را برای کنار آمدن با شرایط مقاوم زندگی و مواجهه با یک موقعیت دشوار را دوست داشتید؟

[ad_2]