به نظر شما چنددرصد رانندگان اسنپ و تپسی تحصیلات دانشگاهی دارند؟

[ad_1]

ایسنا نوشت: یک فعال حوزه کار با بیان اینکه ۷۵ درصد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دارای تحصیلات عالیه و بالای فوق لیسانس هستند، گفت: متاسفانه امروز جوانان تحصیلکرده به جای کار در خط‌ ها تولید دو ساعت کار با پراید را ترجیح می‌دهند و این مساله از عدم فرهنگسازی در حوزه کار و بها ندادن به مشاغل نشات گرفته است.
علی اصلانی، بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه مشاغل تاکید کرد و گفت: برای پیشرفت تولید و صنعت داخلی باید به آموزش و فرهنگسازی در حوزه کار روی بیاوریم و علم آموزان را از دوران ابتدایی استعدادیابی و به سو مشاغل مورد علاقه هدایت کنیم.

وی افزود: در قبل پدران شغل آبا اجدادی خود را به فرزندان منتقل می‌کردند و این شغل نسل به نسل و شاید ۳۰ سال ادامه می‌یافت، ولی کم کم این رویه تغییر یافت و تمایل به ادامه شغل پدری کمرنگ شد چون به فرهنگ کار بها ندادیم.

برای چی کم سن تحصیلکرده دوساعت کار با پراید را ترجیح می‌دهد؟

این فعال حوزه کار با بیان اینکه ۷۵ درصد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دارای تحصیلات عالیه و بالای فوق لیسانس هستند، اظهار کرد: متاسفانه چون در زمینه مشاغل فرهنگ سازی نمی‌کنیم و مطابق با علم روز و مشاغل جدید نزد نمی رویم، در همان مشاغل سنتی باقی مانده‌ایم.

تحصیلات دانشگاهی رانندگان اسنپ و تپسی

اصلانی تصریح کرد: برای چی یک کم سن تحصیلکرده با مدرک لیسانس و فوق لیسانس آماده نیست با ماهی ۴ میلیون تومان حقوق در خط تولید کار کند و دو ساعت کار با پراید را ترجیح می‌دهد؟ چون آموزش نداده‌ایم و فرهنگسازی نکرده‌ایم در نتیجه شغل‌هایی که ثبات ندارند و غیرمولد هستند در جامعه رواج گرفته است در حالی که باید به تمام شغل ها ارزش قائل شویم.

قهرمان سازی در فیلم ها را به سو مشاغل کاذب بردیم

وی بر ضرورت نقش رسانه در آموزش و ترویج فرهنگ کار تاکید کرد و گفت: قهرمان سازی در فیلم‌ها را به سو شغل‌های کاذب بردیم در حالی که یک کشاورز یا تراشکار هم می‌تواند قهرمان باشد، هنگامی یک خانه ۵۰۰۰ متری و ماشین خارجی علامت می‌دهیم و زندگی ایده‌آل را تبلیغ می کنیم جوانان تحصیلکرده هم توقع دارند و دنبال پشت میزنشینی می روند.

اصلانی در آخر گفت:امروز سازمان آموزش فنی و زبر دست در حال تعریف استانداردهای شغلی متناسب با مشاغل آینده است، چون بازار کار ما در حال پوست اندازی است و از ظهور مشاغل جدید تاثیر می پذیرد.

[ad_2]