[ad_1]
تحریمهای آمریکا علیه ایران در دور دوم خود، صنعت ماشین سرزمین را علامت گرفت و در نتیجه این امر، مسئولان حمایت از بومی سازی قطعه ها ماشین را در دستور کار قرار دادند.
دولتمردان آمریکایی در دور دوم تحریمها و فشار همه جانبه بر ایران، به طور هوشمندانهای صنعت استراتژیک ماشین را هدف قرار دادند. اما مسئولان با تاکید بر بومی سازی صنعت قطعه سازی در تلاش بر خودکفایی صنعت خودروسازی ایران هستند.

زیادتر بخوانید: ورود کمپانی پورشه به فرمول یک ؛ رقابت حیرتانگیز پورشه با شرکتهای عظیم خودروسازی
بومی سازی قطعه ها ماشین
دور دوم تحریمهای آمریکا به طور ویژه صنعت خودروسازی ایران را علامت گرفت و در نتیجه اون مسئولین کوشیدند تا با حمایت از بومی سازی قطعه ها و محصولات، سد از زمینگیر شدن صنعت ماشین شوند. بومیسازی و داخلیسازی قطعه ها و صنعت ماشین در سرزمین شدیدا توسط مسئولین امر در حال پیگیری است.
همه اینها در شرایطی است که با توجه به فرایند پیچیده داخلیسازی، آماده بودن زیرساختها و به مخصوص تولید قطعه ها پیشرفته، امری ضروری است. محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعهسازان سرزمین اظهار کرد:
اگر تولید قطعه ها صنعت خودروسازی در سرزمین به 90 درصد برسد دیگر هیچ کشوری نمیتواند صنعت خودروسازی ایران را تحریم یا تهدید به نابودی کند. در واقع صنعت خودروسازی ایران نخستین صنعتی بود که در تاریخ اوباما و ترامپ تحریم شد، چون به با ارزش و مهم بودن صنعت خودروسازی به خوبی واقف بودند و آمریکاییها به دنبال نابودی صنعت ماشین در سرزمین بودند.
نجفیمنش در ادامه با بیان اینکه یک ماشین افزون بر 9 هزار قطعه تشکیل شده است گفت:
به طور کلی در ساخت یک ماشین بیش از 60 نوع علمی به کار میرود. طبق آمار وزارت صمت، هزار و 500 قطعه ساز در سرزمین وجود دارد که قطعه ها مورد نیاز صنعت خودروسازی و بازار لوازم یدکی ماشین در درون را فراهم میکنند. این درحالیست که تعمیرگاهها در سرزمین بیشتر تعویض کار هستند و متأسفانه تعویض کاران جایگزین تعمیرکاران ماشین شده اند که این داستان هزینه زیادی را روی دست مردم میگذارد.
زیادتر بخوانید:
دیدگاه شما در خصوص بومی سازی قطعه ها ماشین چیست؟ نظرات خود را در قسمت کامنتها با جونی در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را از جونی دنبال کنید.
[ad_2]