[ad_1]
بیمه شخص ثالث آرمان چند درصد خسارت تصادفات را در ۱۴۰۱ میدهد؟
بیمه شخص ثالث برای خسارتهای جانی و مالی لباسهای مختلف در نظر گرفته
بیمه آرمان یکی از شرکتهای فعال در زمینه فروش انواع بیمه بوده که در حال ارائه بیمه شخص ثالث است. در سالهای اخیر این شرکت بیمه با توجه به سطح توانگری مالی خوب و قابل قبول، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته و انواع بیمه اتومبیل را که شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه است را به فروش میرساند. طرح اجباری بودن بیمه ثالث دلیل شده تا استقبال از این بیمه نامه زیادتر شود و سهم فروش اون افزایش پیدا کند. همچنین با توجه به قانون مدنی هر فردی که به شخص دیگری صدمه درون کند مسئول بوده و باید جبران خسارت کند، در حادثه و تصادف هم اینگونه است که اگر شما در حین رانندگی به شخص ثالث زیان درون کنید باید جبران خسارت کرده و رضایت دریافت کنید. از این رو با خرید بیمه ثالث نگرانی شما کاهش میباید و تمام خطرات احتمالی از تصادف و تصادم را به بیمهگر خود منتقل خواهید کرد. خوب تر است که سقف تعهدات را در این بیمه نامه خریداری کنید، زیرا حادثه هیچ گاه خبر نمیکند. در ادامه متن درباره مزیتها و لباسهای بیمه ثالث توضیحات زیادتر ارائه خواهیم کرد با ما تا انتهای متن دنبال باشید.
بیمه شخص ثالث آرمان
همانطور که نشانه شد، شرکت بیمه آرمان (سهامی عام) با مجوز شماره ۴۱۹۸۰۱ از سو بیمــه مرکزی جمهوری اسلامی ایـران در سال ۱۳۹۰در اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری، به ثبت رسید و پروانه کوشش انواع رشتههای بیمهگری را با شماره ۴۳۵۴۱/۹۰ در تاریخ ۱۳۹۰/۱۱/۱۸ از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ نمود.بانک ایران زمین، بانک گردشگری، شرکت بین المللی اندوخته گذاری ایرانیان، شرکت اندوخته گذاری دلیران پارس، شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان، شرکت اندوخته گذاری آینده نگر شرق و شرکت فرازپلیمر فردوس از سهامداران عمده و تعداد ۴۴ سهامدار حقوقی جزء و بیش از ۱۰۰ سهامدار حقیقی، سهامداران شرکت بیمه آرمان محسوب میشوند.شرکت بیمه آرمان با تاسیس و راه اندازی ۴۱ شعبه در مرکز استان ها و برخی از شهرهای عظیم و همچنین با در اختیار داشتن حدود ۸۰۰ نمایندگی در سراسر سرزمین به رفع مساله پراکندگی متقاضیان بیمه و
بیمه گذاران در مناطق مختلف سرزمین پرداخته و امکانات واجب را برای ارایه خدمات بیمهای در شهر یا منطقه محل استقرار بیمهگذاران و بیمهشدگان آماده نموده است.یکی از بیمه های ارائه شده توسط شرکت بیمه آرمان ، بیمه شخص ثالث ماشین است.
بیمه شخص ثالث یکی از انواع بیمه ماشین است که خرید اون اجباری است. با توجه به اینکه استفاده از وسایل نقلیه زمینی یکی از ملزومات این روزها است خوب تر است که در اسرع وقت بیمه را خریداری کنید تا با دستور توقیف ماشین توسط پلیس راهنمایی و رانندگی مواجه نشوید. پلیس راهنمایی و رانندگی در شکل استعلام خودروی فاقد بیمه ثالث، میتواند دستور توقف دهد و علاوه بر جریمه، ماشین را به پارکینگ منتقل کند. همچنین بیمه ثالث دو لباس جانی و مالی دارد که برای جبران خسارتهای ساختن شده میپردازد. بیمه آرمان این بیمه نامه را به شکل سالانه، شش ماهه و کوتاه زمان یک ماهه و دو ماه ارائه میکند که ما توصیه میکنیم با توجه به قیمت مقرون به صرفه و لباسهای زیادتر بیمه سالانه را انتخاب کنید.
لباسهای بیمه شخص ثالث بیمه آرمان
بیمه شخص ثالث برای خسارتهای جانی و مالی لباسهای مختلف در نظر گرفته تا در شکل بروز حادثه خسارتهای ساختن شده را جبران کرد.
- خسارت جانی درون شده به اشخاص ثالث در حادثه و تصادف رانندگی: این خسارت با توجه به مبلغ دیه در سال ۱۴۰۱ معادل ۸۰۰ میلیون تومان در ماههای حرام در نظر گرفته شده است.
- خسارت مالی درون شده به اشخاص ثالث در حادثه: حداقل خسارت مالی که بیمه آرمان پرداخت میکند در سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ میلیون تومان است و سقف اون ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
- خسارت جانی درون شده به راننده یا سرنشینان راننده مقصر در حادثه تصادف: این خسارت با توجه به دیه ماه عادی سال پرداخت خواهد شد.
یکی از مهمترین عوامل تعیین حق بیمه ثالث است که در ابتدای هر سال توسط قوه قضاییه اعلام میشود
چه عواملی بر قیمت نرخ بیمه شخص ثالث آرمان تاثیر دارد؟
دیه یکی از مهمترین عوامل تعیین حق بیمه ثالث است که در ابتدای هر سال توسط قوه قضاییه اعلام میشود و تمام شرکتهای بیمهای موظف به پرداخت این مبلغ به نام سقف تعهدات خود هستند. علاوه بر نرخ دیه، عوامل مختلف دیگری هم بر تعیین حق بیمه ثالث تاثیر گزار خواهند بود که عبارتند از:
- تخفیف عدم خسارت: عامل تاثیرگذار بر بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت بیمه است یعنی به تعداد سالی که بیمهگزار از بیمهگر خسارت دریافت نکرده باشد، در وقت تمدید بیمهنامه می تواند از شرکت بیمهگر تخفیف بگیرد و مبلغ تخفیف از حق بیمه شخص ثالث او کسر خواهد شد. با افزایش تعداد سالهای عدم خسارت، درصد تخفیف بیمه شخص ثالث ماشین نیز افزایش مییابد. در قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث، تعداد سالهای تخفیف عدم خسارت از ۸ به ۱۵ سال تغییر یافته است
- جریمه دیرکرد بیمه نامه: جریمۀ دیرکرد بیمه شخص ثالث
- دیرکرد در تمدیدی بیمه شخص ثالث جریمه دیرکرد و افزایش قیمت بیمه شخص ثالث را در پی دارد. این خسارت دیرکرد به شکل روزشمار محاسبه شده و به حق بیمه با توجه به نوع ماشین اضافه میشود. اگر زمان اعتبار بیمه نامه شخص ثالث منقضی شده باشد و حادثه دارای خسارت مالی یا جانی چهره دهد، بیمهگر تعهدی در قبال پرداخت خسارت ندارد و خود شخص مالک ماشین یا وسیله نقلیه زمینی باید خسارت را پرداخت کند. جریمۀ دیرکرد بیمۀ شخص ثالث به ازای هر روز معادل تقسیم حق بیمۀ کامل بدون تخفیف یک سال ماشین بر تعداد متعارف روزهای سال یعنی ۳۶۵ است. علاوه بر این، بابت هر روز دیرکرد، باید جریمه بیمه شخص ثالث نیز به اضافه مبلغ یاد شده پرداخت شود که میزان اون سالانه توسط سازمان بیمه مرکزی اعلام می گردد.
- تعداد سیلندر و کاربری ماشین
- میزان لباس بیمه نامه
- تخفیف شرکت بیمه
- زمان اعتبار بیمه نامه
- سال ساخت و عمر ماشین
جریمه عدم خریداری بیمه شخص ثالث
در صورتی که راننده یا مالک ماشین برای خرید بیمه شخص ثالث اقدام نکند با جریمههای مختلفی روباه رو خواهد بود که برخی از اونها را شرح خواهیم داد.
پرداخت دیه توسط راننده مقصر حادثه:
اگر رانندهای به شخص ثالث خسارت جانی یا مالی درون کند، مسئول حادثه خواهد بود. این شرایط برای زمانی است که شما بیمه ثالث را خریداری نکرده باشید و خودتان مجبور به پرداخت خسارتها باشد. با توجه به اینکه جبران خسارتهای جانی و مالی با هزینههای سرسامآوری دنبال خواهد بود، میتوانید با خرید بیمه شخص ثالث ریسک جبران خسارتها را به بیمه آرمان منتقل کنید.
جریمه نقدی:
در شکل عدم خرید بیمه ثالث، جریمه به شما وابستگی میگیرد و با عنوان جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه به مبلغ حق بیمه شما اضافه خواهد شد. این جریمه به شکل روزشمار بوده و به زمان ۳۵۶ روز است.
توقیف ماشین:
همانطور که توضیح داده شد یکی از عواقب عدم خریداری بیمه ثالث، دستور توقیف ماشین توسط پلیس راهنمایی و رانندگی است که ماشین فاقد بیمه نامه به پارکینگ منتقل خواهد شد.
تمدید بیمه شخص ثالث چه زمانی انجام میشود؟
با توجه به توضیحاتی که داده شد خوب تر است برای خرید بیمه نامه شخص ثالث خود هرچه سریعتر اقدام کنید تا با مشکلات گفته شده روباه رو نشوید. در قانون، بیمه شخص ثالث از ساعت صفر تاریخ شروع تا ساعت ۲۴ تاریخ انقضای بیمه نامه اعتبار دارد. توصیه میکنیم که برای تمدید بیمه نامه از ۴ الی یک هقته قبل از آخر بیمه نامه کارها واجب را انجام دهید تا در شکل فراموشی مشمول جریمه دیرکرد نشوید. حال اگر به هر دلیلی یاد بردن کردید به راحتی درون وب سایت بیمه دات کام https://bimeh.com/ شوید و با انتخاب بیمهگر، بیمه ثالث خود را خریداری کنید. بیمه دات کام یک سامانه استعلام، سنجیدن و خرید انواع بیمه نامه است که به شکل ۲۴ ساعته و در طول ۷ روز هفته مهیا ارائه خدمات به بیمهگزارها خواهد بود.
نحوه دریافت خسارت از بیمه آرمان
وقت دریافت خسارت از شرکت بیمه آرمان کافی است که به یکی از مراکز پرداخت خسارت این بیمهگر مراجعه کنید و با تشکیل پرونده روند بررسی جبران خسارت را راه اندازی کنید. دقت داشته باشید که شما حداکثر ۵ روز سپس از تصادف مهلت دارید که فرم مربوطه به جبران خسارت را پر کنید و تحویل کارشناس بیمه آرمان دهید. با بررسیهای واجب توسط کارشناسهای بیمه یکسری مدارک باید ارائه کرد که به شرح زیر است.
انتخاب بیمه شخص ثالث همیشه یکی از چالشها افراد بوده که با اون مواجه هستند.
مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه ثالث شرکت بیمه آرمان عبارتند از:
- اصل بیمه نامه مقصر حادثه و اصل گواهینامه راننده مقصر
- اصل کارت خودروی مقصر و اصل کارت مردمی راننده مقصر
- اصل بیمه نامه زیان دیده و اصل گواهینامه زیان دیده
- اصل کارت خودروی زیان دیده و اصل کارت مردمی زیان دیده
- کروکی و یا شرح مقامات انتظامی و قضائی
- رأی دادگاه
- عکس برابر اصل شده نظریههای پزشکی قانونی به دنبال خاتمه معالجه
- عکس برابر اصل شده کوتاه پرونده بالینی مراکز درمانی
- اصل یا عکس برابر اصل شده کارت مردمی و شناسنامه باطل شده متوفی
- اصل برگ تأییدیه فوت یا جواز دفن یا معاینه جسد
- انحصار وراثت
با ارزش و مهم بودن خرید بیمه ثالث
انتخاب بیمه ثالث همیشه یکی از چالشها افراد بوده که با اون مواجه هستند و برای اینکه بتوان بهترین بیمهگر را با شرایط و لباسهای گوناگون انتخاب کرد باید دقت زیادی داشت. اگر میخواهید که مزیتها و سقف تعهدات شرکت بیمه مد نظر خود را بررسی کنید کافی است که به سامانههای آنلاین خرید بیمه مراجعه کنید. بیمه آرمان با توجه به وضعیت ناشی از خسارتهای رانندگی و برای جبران اونها در تلاش است که بهترین لباس را با سقف تعهدات ارائه کند تا بیمهگزارها بدون دغدغه بهترین خدمات را دریافت کنند و با خیالی راحتتر و حس راحتی زیادتر به رانندگی ادامه دهند.
[ad_2]