[ad_1]
تاثیر قطعی اینترنت بر تبلیغات آنلاین را میتوان تخریب کننده اعلام کرد. شرکت تپسل که در حوزه تبلیغات آنلاین موبایل کوشش میکند، آمارهایی را ارائه کرده که این ویرانی را تایید میکند.
در دنیای تبلیغات مدرن میتوان گفت اینترنت آزاد و پرسرعت نقش نود درصدی در دیده شدن تبلیغات مورد نظر را دارد. قطعی اینترنت در این روزها کاربران و تبلیغ کنندگان را فلج کرده و درصد بالایی از تخریب را در این زمینه مشاهده میکنیم. شرکت تپسل که در حوزه تبلیغات آنلاین موبایل فعال است با ارائه شواهدی از تاثیرات قطعی اینترنت بر تبلیغات آنلاین میگوید که در ادامه میخوانید.
زیادتر بخوانید: جراحت قطعی اینترنت تا امروز 24 هزار میلیارد تومان ؛ دوبرابر حقوق نفتی ایران در یکسال!
تاثیر قطعی اینترنت بر تبلیغات آنلاین به شرح تپسل
شرکت تپسل با جمعآوری آمارها و دادههای قسمتهای مختلف خصوصی و دولتی، کاهش 53 درصدی تبلیغات کمپینهای تبلیغاتی تپسل و مدیااد از یک سو و 39 درصد کاهش حقوق وبسایتهای مهاجرت نمایشدهنده تبلیغات را بیان کرد.
تپسل شرح مبنی بر قطعی اینترنت خود را، با عنوان «برای یک اینترنت ساده» منتشر کرده است و در اون به اعلام کرده است که در یک ماه قبل و با شروع قطع و اختلالات اینترنت در ایران، تعداد تبلیغدهندگان 31 درصد کاهش پیدا کرده و همچنین، بیش از نیمی از کمپینهای تبلیغاتی فعال در تپسل و مدیااد متوقف شدهاند. تپسل در توضیح تبعات این کاهش 53 درصدی نوشته است:
شاید برای فراوان از مسئولان این یک فرو ریختگی 50 درصدی ساده باشد اما راحت از اثرات مخربی که این فرو ریختگی معنادار بر مجموعه ما و نزدیک به 140 هزار ناشری که با اونها همکاری میکنیم میگذارد، یک دلیل مخرب دیگر نیز دارد و اون بیاعتمادی برندها و تبلیغدهندگان به بستر دیجیتال برای ارائه و انتشار تبلیغاتشان است.
در ادامه این شرح اضافه شده است: «در فضایی که اینترنت بهعنوان بستر اقتصاد دیجیتال هر ثانیه در آستانه قطعی و اختلال قرار داشته و میتواند با کوچکترین اتفاق و سادهترین دستوری از دسترس خارج شود، بدیهی است که کسبوکارها نمیتوانند با اطمینان در این بستر اندوختهگذاری و کوشش کنند.»
تپسل در این شرح همچنین از تاثیرات روانی اختلالات اینترنت بر اقتصاد دیجیتال سرزمین گفته: «طبق آخرین آمارهای منتشرشده، اقتصاد دیجیتال 6 درصد از GDP سرزمین را به خود اختصاص داده بود اما حالا همین 6 درصد هم نیاز به ریکاوری جدی دارد تا دوباره به حالت قبلی بازگردد. شعار پیشرفت و افزایش سهم و توسعه هم بماند برای روزهایی که تصمیمسازان تصمیمات منطقی بگیرند.»
حقوق وبسایتهای ناشر تبلیغات کاهش 39 درصدی داشته است
به شرح تپسل: «دردسترس نبودن گوگل برای هدایت کاربران به وبسایتها نیز منجر به کاهش بازدید و البته کاهش حقوق وبسایتهای کوچک نمایشدهنده تبلیغات شده است؛ بهطوریکه حقوق وبسایتهای کوچک نمایشدهنده تبلیغات 39 درصد و میزان بازدید از اونها 30 درصد کاهش را تجربه کرده است.»
همچنین تپسل از کاهش 10 درصدی تعداد بازدید وبسایتهای عظیم نمایشدهنده تبلیغات به سبب عدم تمایل کاربران به وبگردی در فضای پرچالش خبر داده است. تپسل تاثیر قطعی اینترنت بر تبلیغات آنلاین را از سوی کاربران نیز مورد بررسی قرار داده است و اعلام میکند که از دسترس خارج شدن گوگل برای هدایت کاربران به وبسایتها منجر به کاهش 37 درصدی تعداد تبلیغات دیدهشده توسط کاربران شده است.
نرسیدن پوش نوتیفیکیشنها به کاربران دلیل شده تعداد پوش نوتیفیکیشنهای دیدهشده نیز 50 درصد کمتر شود. البته عدم تمایل کاربر به دیدن پوش نوتیفیکیشن نیز در این کاهش تأثیرگذار بوده است.
همچنین تپسل نمودار دیگری را منتشر کرده است که در اون میتوانیم توزیع بازدید کاربران از سایتهای نمایشدهنده تبلیغات در بازه قطعی اینترنت و بازه زمانی نزد از اون در ساعتهای مختلف شبانهروز را مشاهده کنیم:
در این نمودار مشاهده میکنیم که میزان بازدید از این وبسایتها در ساعتهای یک صبح زود تا هفت سحر کمتر از سایر ساعتها بوده و از ساعت ۱۳ تا ۱۶ بعدازظهر به بیشترین میزان میرسد. میزان بازدید در ساعتهای 22 تا 24 نیز بار دیگر افزایش پیدا میکند.
زیادتر بخوانید: تاثیر قطعی اینترنت بر کسب و کارهای دیجیتال و بازار مسکن و املاک آنلاین
کاهش 70 تا 95 درصدی میزان هزینهکرد در تبلیغات
تپسل در نموداری دیگر به کاهش چشمگیر هزینهکرد تبلیغکنندگان در کمپینهای گوگلادز و تبلیغات در جستوجوی کافهبازار نشانه کرده است. یافتههای شرح علامت میدهد این هزینهکرد در کمپینهای گوگلادز ۹۵ درصد و در قسمت تبلیغات در جستوجوی کافهبازار 70 درصد کاهش داشته است.
تپسل در آخر شرح خود آورد:
اینها گوشهای از تبعات تصمیم مدیران و مسئولان بود که در یک قسمت کوچک از اقتصاد دیجیتال سرزمین دامنگیر تعداد زیادی از کسبوکارها شده.
سخن آخر
با توجه به شرح تپسل میتوانیم جراحت و زیان همه جانبه را که ناشی از قطعی اینترنت بر تبلیغات آنلاین مشاهده کنیم. با قطعی اینترنت نه تنها کسب وکارهای کوچک و عظیم روزهای بحرانی را میگذرانند بلکه شرکتهای ارائهدهنده خدمات تبلیغاتی نیز از بروز اختلالات وابسته جراحت و زیان عمدهای شدهاند.
در این نیز شکی نیست که با تداوم این شرایط تمام تلاش کسب و کارها و شرکتهای تبلیغاتی برای جاذبه مشتری از بین رفته است زیرا دیگر اعتمادی به فضای غیر واقعی سرزمین نیست.
زیادتر بخوانید
آیا شما هم از محدودیتهای اینترنتی اخیر متضرر شدهاید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنتها با ما در بین بگذارید و اخبار علمی را از جونی دنبال کنید.
[ad_2]