[ad_1]
در دولت سیزدهم برای نخستین بار یک سند بالادستی برای پیشبرد اهداف کلان دولت در اختیار ماست که برنامه های توسعه ای را پژوهشگر خواهد کرد.
به شرح صفحه اقتصاد به تعریف از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور که در برنامه درود سحر بخیر شبکه سه سیما سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: سند تحولی ابلاغی از سوی دولت در بسیاری از حوزهها، برنامههای کلان را تشریح کرده و صنعت بیمه نیز یکی از قسمتهایی است که در چارچوب این سند تحول، برنامهها و اهداف مشخصی را دنبال خواهد کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی با نشانه به سه اساس مهم نزدروی صنعت بیمه سرزمین، اظهار داشت: یکی از این موضوعات که از قلب برنامه کلان دولت خارج میآید مردمی کردن بیمهها است و در کنار اون داستان دیجیتالی شدن فرایندهای صنعت بیمه و همچنین کاهش تصدی گری نهاد ناظر نیز در دستور کار قرار دارد.
مهندس مجید بهزادپور افزود: قسمت مهمی از کوشش بیمهها در چارچوب بیمه بازرگانی از بیمه درمانی تا بیمه شخص ثالث لحاظ میشود و از سوی دیگر ما در بیمه مرکزی از ابتدای سال، گفت و گو توسعه بیمه تکمیلی را نیز در دستور کار قرار دادیم.
وی از کوشش کارگاههای فراوان با کارکنان محدود خبر داد که مجموعه شاغلان اون در سراسر سرزمین قسمت مهمی از اشتغال را تشکیل می دهند. وی در این خصوص تصریح کرد: داستان بیمه تکمیلی در این کارگاهها با جدیت دنبال می شود هر چند نزد از این وجود مقرراتی از لباس بیمه تکمیلی در این واحدها پیشگیری میکرد.
بهزادپور افزود: نخستین قدم در رابطه با برخی واحدهای پزشکی و آزمایشگاهی برداشته شده و به زودی در سایر قسمتها نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
رییس کل بیمه مرکزی گفت: با شامل شدن حوزههایی همانند رانندههای تاکسی یا دهیاریها یا سایر واحدها کوچک، نزد بینی میشود که حدود پنج میلیون نفر در چارچوب این برنامه تحت لباس بیمه تکمیلی قرار بگیرند.
مهندس بهزادپور تسهیل خدمات بیمهای را یکی دیگر از برنامههای نهاد ناظر صنعت بیمه عنوان کرد و گفت: یکی از اصلیترین برنامه ها تسهیل دسترسی مردم به محصولات ک خدمات بیمه است تا بتوانند به آسانی از لباسهای مختلف اون استفاده مند شوند که این تسهیلات شامل فرایند پرداخت خسارت نیز خواهد شد.
وی ادامه داد: ما در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات بیمه، 15 طرح را در سال 1401 طراحی و تدوین کردهایم که تعدادی از آنها در هفته دولت رونمایی میشوند و مابقی نیز تا آخر سال در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: اجرای این طرح ها به دسترسی سادهتر مردم به بیمهها و خدمات بیمهای منتهی خواهد شد.
رییس کل بیمه مرکزی، به گفت و گو فعال شدن استارت آپها در صنعت بیمه نیز پرداخت و تشریح کرد: یکی از محورهای اصلی کوشش نهاد ناظر صنعت بیمه داستان نوآوری و استفاده گیری از فن آوریهای نوین است که با هم افزایی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و امضای تفاهم نامه مشترک را ظرفیت ها را افزایش خواهیم داد.
رئیس شورای عالی بیمه، موفقیت صنعت بیمه را در گرو استفاده از فن آوریهای نوین فهمید و افزود: بیش از 70 درصد فروش صنعت بیمه از راه واحدهای فروش و دفاتر نمایندگی بیمه انجام میشود و این شبکه پهناور در واقع خط مقدم ارتباطات مردمی به شمار می رود.
وی از افتتاح سامانه تقلب و تخلف در صنعت بیمه در هفته دولت نیز خبر داد و افزود: در این سامانه شناسایی افراد و شرکتهای پر ریسک در دستور کار قرار میگیرد و همچنین مواجهه هوشمند با تخلفات در دستور کار قرار خواهد گرفت.
سکاندار صنعت بیمه با تاکید بر این نکته که صنعت بیمه پیچیدگیهای ویژه خود را دارد، اظهار داشت: ما در رشتههای مختلفی از پزشکی و معالجه گرفته تا شخص ثالث و مسائل مالی کوشش میکنیم اما خوشبختانه با تجربهای که همکاران ما دارند، سامانه ای تعریف شده که تخلفات را رصد میکند و امکان برخورد با اون را آماده می سازد.
رییس کل بیمه مرکزی، افزایش سطح آشنایی و شناخت مردم با خدمات صنعت بیمه را یکی از اصلیترین چالشهای این حوزه فهمید و گفت: در قبل کارهایی شروع شده بود و ما نیز در این چارچوب برنامه های متنوعی را شروع کردهایم.
وی خاطرنشان کرد: اینکه ما از تجربه جهانی عقب هستیم سخن درستی نیست برای چی که در حوزه خاورمیانه و غرب آسیا از قبل کوشش خوبی داشتیم و هم الآن نیز از نظر شاخصها در منطقه شرایط خوبی داریم.
مهندس بهزادپور به برخی کمی ها اذعان کرد و به صراحت گفت: به دلایل مختلفی نسبت به متوسط دنیا عقب هستیم اما همانطور که در برنامه ششم نیز تاکید شده باید با تمام توان فنی، علمی و اندوخته انسانی به درجه واقعی خود دست پیدا کنیم.
رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: اصلیترین وظیفه صنعت بیمه، تامین امنیت روانی مردم و راحتی بخشی به کوششهای اقتصادی است.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود با تشریح کوشش های فرهنگسازانه در نهادناظر صنعت بیمه از ادامه کار فرهنگی و برنامه آموزشی در مدارس خبر داد و گفت: فرهنگ سازی یکی از اصلیترین موضوعات است و رسانهها نیز نقش مهمی در این خصوص برعهده دارند تا صنعت بینه به هدف نهایی در افزایش شناخت مردم و استفاده مندی آحاد جامعه از این خدمات نزدیک تر شود.
وی با بیان اینکه صنعت بیمه میتواند نقش مهمی در تامین منابع مالی سرزمین داشته باشد، بیان کرد: در دنیا بیمهها نقش مهمی در کمک به دولتها دارند و ما نیز در ایران در قسمتهایی به دولت کمک کردهایم اما این سهم همچنان فراوان ناچیز است.
رئیس شورای عالی بیمه ادامه داد: باید برای تغییر این فرایند باید با همراهی تمامی ارکان صنعت بیمه بستر واجب برای نقش آفرینی هر چه زیادتر در اقتصاد کلان آماده شوند.
رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به این سوال که در سال تولید، علم بنیان و اشتغال آفرین، صنعت بیمه تا چه حد خود را مخاطب این شعار میداند، اعلام کرد: آینده صنعت بیمه راهی جز پیگیری این راه ندارد و ما باید برای رسیدن به اهداف بلند خود از راه طرحهای علم بنیان عبور کنیم.
وی از طرح های نوین در سال جاری به نام شتاب دهنده های توسعه بیمه یاد کرد و گفت: یکی از طرحها مربوط به تصادفات با خسارت تا سقف 20 میلیون تومان است با تعامل تنگاتنگ پلیس اجرایی خواهد شد.
بهزادپور ادامه داد: این طرح که کروکی آنلاین نام گرفته به زودی افتتاح خواهد شد.
رئیس کل بیمه مرکزی در توضیح زیادتر این طرح، افزود: برای تصادفهای زیر 20 میلیون تومان نیز طرح هایی اجرا می شود که مردم اطلاعات مربوط را درون می کنند و بدون نیاز به بیمه خسارت خود را دریافت خواهند کرد.
وی “کروکی آنلاین” را طرحی عظیمتر عنوان کرد که با همکاری پلیس و صنعت بیمه اجرایی خواهد شد.
گفتنی است در این طرح پلیس در منظره کروکی را بارگذاری میکند و به شکل همزمان به تمام مراجع ارسال میشود که علاوه بر صرفه جویی در تاریخ، امکان تقلب و تخلف را کاهش خواهد داد.
وی اضافه کرد: در چارچوب حمایت از تولیدات علم بنیان نیز ما طرحی داریم که در قطعه یک صندوق، ریسک اولین تولید واحدهای علم بنیان را کاهش داده و با ضمانت فروش محصولات از آنان حمایت خواهد کرد.
رییس کل بیمه مرکزی درباره آخرین وضعیت استفاده بیمههای تکمیلی از نسخ الکترونیکی همانند بیمه تامین اجتماعی نیز گفت: این داستان یک تکلیف قانونی است که سالها بر وظیفه قسمتهای مختلف بوده اما متاسفانه اجرایی نشده است. ما از ابتدای سال یک کار جدی را با عنوان “هاب بیمه معالجه” شروع کرده ایم که انشالله با همراهی نهادهای مرتبط تا دو ماه آینده، گفت و گو بیمه تکمیلی نیز به سامانه متصل میشود.
بهزادپور ادامه داد:خوشبختانه در حوزه پایلوت شاهد نتایج مثبتی بودیم و به زودی با اتصال به سامانه تامین اجتماعی و بیمه سلامت، گرفتاری مردم نیز در این حوزه برطرف خواهد شد.
بهزادپور درباره برنامه بلندمدت بیمه مرکزی نیز، اعلام کرد: در کنار اهداف 15 گانه، توسعه رشته بیمه های زندگی و اتکایی نیز ظرفیتهای بزرگی داریم که با تلاش زیادتر صنعت بیمه و همچنین استفاده گیری از ظرفیت شرکتهای جدید در این حوزه اتفاقات مثبتی رقم خواهد خورد.
وی با نشانه به برنامه ریزیهای شکل گرفته برای سفرهای اربعین نیز گفت: آسانی و ارزانی این سفرها در دستور رییس جمهور تصریح شده که صنعت بیمه در این راستا هزینه بیمه را با همان نرخ دو سال نزد در نظر گرفته است و در کنار این مساعدت بنا داریم به مردم و زائران حسینی خدمات بیشتری نسبت به قبل ارائه کنیم.
شایان ذکر است، مهندس مجید بهزادپور به مناسبت شروع هفته دولت و با هدف شفاف سازی عملکرد و ارائه طرح و برمامه های بیمه مرکزی در برنامه سحر بخیر ایران با مردم سخن گفت.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[ad_2]