رفع مسدودسازی سرویس‌های پیامکی ؛ پذیرش وظیفه رسمی هر نوع سواستفاده توسط شرکت‌ها!

[ad_1]

طبق اخبار منتشره، برخی از مدیران برای رفع مسدودسازی سرویس‌های پیامکی ، تعهدنامه‌ای را امضا کردند. مفاد این تعهدنامه چیست؟ در جونی بخوانید.

وزارت ارتباطات اعلام کرد که محدودیت‌های سرویس‌های پیامک رفع شده است ولی همچنان محدودیت‌ها برای سامانه‌های دارای تخلف، باقی است. به همین منظور در هفته‌ی اخیر، مدیران این کسب‌وکارها تعهدنامه‌ای را برای رعایت الزامات امنیت سایبری و پایش محتوایی امضا نمودند. طبق این تعهدنامه که با هدف رفع مسدودسازی سرویس‌های پیامکی امضا شد، وظیفه هرگونه سوءاستفاده از سرویس پیامکی، با مدیرعامل مجموعه‌های مربوطه است.

زیادتر بخوانید: دلیل قطع سرویس های ارسال پیامک گروهی چیست؟

رفع مسدودسازی سرویس‌های پیامکی با ضمانت تعهدنامه!

امکان ارسال پیامک‌های فراوان و تبلیغاتی، تقریبا از ظهر روز جمعه 22 مهرماه، شروع شد. این پیامک‌ها با ارزش و مهم بودن مخصوص‌ای برای شرکت‌ها دارند و یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی بسیاری از کسب‌وکارها با کاربرانشان شناخته می‌شوند. این محدودیت و مسدودسازی ضربه‌ی مهلک دیگری پس از فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ بر تنه‌ی کسب‌وکارها بود. زیرا استفاده از این سیستم پیامکی ضرورتی بیش از یک راه ارتباطی برای کسب‌وکارها دارد و برای اون‌ها حیاتی است.

اما شب قبل، وزارت ارتباطات در کانال روابط عمومی این وزارتخانه در پیام‌رسان بله از رفع مسدودسازی سرویس‌های پیامکی خبر داد:

«محدودیت‌های سرویس ارسال پیام کوتاه فراوان که در روز جمعه 22 مهرماه 1401 با دستور قضایی اعمال شده بود، روز قبل (شنبه) با پیگیری وزارت ارتباطات برطرف شد. براساس اعلام شکل گرفته، فقط محدودیت موجود مربوط به سامانه‌هایی است که از قبل دارای تخلف بوده و طبق نظر مراجع قضایی محدود شده اند و سامانه‌هایی که از روز جمعه محدودیت ارسال پیامک داشتند در حال آماده مشکلی برای سرویس دهی ندارند.»

رفع مسدودسازی سرویس‌های پیامکی

جذاب است بفهمید که مدیران کسب‌وکارهای فعال در حوزه سرویس‌های پیامکی و مشتریان این سرویس‌ها، اخیرا تعهدنامه‌ای برای رعایت الزامات امنیت سایبری امضا کرده‌اند این تعهدنامه پس از ارسال پیام کوتاهی درباره ناآرامی‌های اخیر تنظیم شد. طبق این تعهدنامه تمامی وظیفه‌های حقوقی و کیفری سوءاستفاده از سامانه پیامکی بر گردن مدیرعامل مجموعه است و حق هرگونه اعتراضی را در این خصوص از او سلب می‌شود.

شرکت‌ها و اپراتورها در لیست امضای تعهدنامه

طبق تعهدنامه مذکور که برای رفع مسدودسازی سرویس‌های پیامکی امضا شد، کلیه شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ارسال پیامک فراوان موظف هستند تا احراز هویت کامل، قابل استناد و قابل پیگیری از کاربران و استفاده‌کنندگان سرویس‌های پیامکی در دست داشته باشند. علاوه بر شرکت‌ها، وظبفه‎‌ای بر گردن اپراتور‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ارسال پیامک فراوان هست که اون‌ها ملزم به محافظت حداقل 6 ماه از تمامی لاگ‌های سامانه‌های خود می‌کند.

طبق تعهدنامه مذکور تمام مشتریان سرویس‌های پیامکی موظف به نگه داری و محافظت محرمانگی اطلاعات کاربری شدند که شامل نام کاربری، کلمه عبور یا هرگونه توکن و شناسه یکتا است. این مشتریان باید از ارائه اطلاعات احراز هویت به افراد مختلف پیشگیری کنند تنها این اطلاعات را در اختیار حداکثر یکی از پرسنل مجموعه خود بگذارند.

بنا بر متن صریح این تعهدنامه، وظیفه هرگونه سوءاستفاده ناشی افشاء اطلاعات محرمانه مستقیما بر وظیفه مدیر و بالاترین مسئول اون شرکت است و در شکل مشاهده‌ی هرگونه قصوری، مدیر سازمان به نام متهم به مرجع قضایی معرفی می‌گردد.

زیادتر بخوانید:

نظر شما درباره با ارزش و مهم بودن رفع مسدودسازی سرویس‌های پیامکی چیست؟ دیدگاه خود را در قسمت کامنت‌ها با جونی به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]