سایپا و ایران‌ ماشین ادغام می شوند؟ 

[ad_1]

براساس اعلام گروه خودروسازی سایپا، نخستین نمایندگی مشترک بین سایپا و ایران ماشین در سرزمین کلید می‌خورد. ایران ماشین و سایپا ادغام می شود؟
به شرح صفحه اقتصاد، طبق اعلام گروه صنعتی سایپا، براساس تصمیم اتخاذ شده در نشست محمدعلی تیموری و مهدی خطیبی (مدیران عامل سایپا و ایران ماشین)، براساس هدف‌گذاری دو خودروساز عظیم سرزمین، فعالیت‌ احداث نمایندگی مشترک خدمات پس از فروش در زمان یک ماه آینده شروع خواهد شد.
این برنامه با هدف کاهش هزینه، ساختن دسترسی خوب تر و سریعتر برای مشتریان‌ و افزایش استفاده‌وری ظرفیت‌ها و امکانات دو خودروساز دنبال خواهد شد. در قدم بعدی، ساختن مدیریت مشترک در نمایندگی‌های دو خودروساز که دارای مالکیت مشترک باشند، در دستور کار قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه استفاده از ظرفیت نمایندگی هر یک از خودروسازان در شهرهایی که خودروساز دیگر فاقد نمایندگی است، نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در جلسه مشترک بین مدیران عامل دو خودروساز هدف‌گذاری شد.

از همین‌رو به منظور تسریع در اجرای مفاد تفاهم بین سایپا و ایران‌ماشین، آیین‌نامه‌ها، فرآیندها و دستورالعمل‌های مربوط به شبکه خدمات پس از فروش حتی‌الامکان به اشتراک درخواهد آمد تا نحوه پذیرش و خدمت‌دهی به مشتریان با سهولت بیشتری شکل گیرد؛ بر این پایه، کمیته مشترکی متشکل از معاونت‌های بازاریابی و فروش و مدیران عامل شرکت‌های خدمات پس از فروش دو خودروساز، طرح پیشنهادی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده و نحوه یکسان‌سازی فرآیندها و دستورالعمل‌های اجرایی را ارائه خواهند کرد.

همچنین ادغام شبکه لجستیک نیز از دیگر محورهای مذاکره در نشست مدیران عامل دو خودروساز عظیم سرزمین بوده که در این زمینه نیز کمیته مشترک دو شرکت نحوه به اشتراک‌گذاری امکانات و ظرفیت‌های حوزه لجستیک در  قسمت حمل ماشین را بررسی و طرح پیشنهادی واجب را ارائه خواهد کرد. شرکت ایسیکو، به نام محل اصلی اجرای این طرح انتخاب شده تا حمل ماشین با هدف کاهش هزینه‌ها به شکل مشترک با سایپا لجستیک برنامه‌ریزی و اجرا شود.

ادغام ظرفیت‌های موجود در دفاتر سایپا و ایران‌ماشین در خارج از سرزمین نیز از جمله محورهای مطرح شده در این نشست بوده است. بر این پایه مقرر شد تا دفاتر دو خودروساز در یکی از کشورهای منطقه به نام نخستین محل اجرای همبستگی استراتژیک ایران‌ماشین و سایپا در خارج از مرزها، با مدیریت مشترک به کوشش خود ادامه دهد. این اقدام نیز تاثیر قابل توجهی در هزینه‌های مدیریت دفاتر خارج از سرزمین خواهد داشت.

کمیته مشترک خرید نیز برای خرید کالا و قطعه‌ ها دو خودروساز کوشش خود را با جدیت دنبال خواهد کرد تا براساس کارها این کمیته، تصمیمات برای خرید از شبکه تامین و سازندگان نیز به شکل مشترک و با هدف کاهش هزینه تولید شکل گیرد. بهینه سازی امکانات موجود در سایت‌های تولیدی سایپا و ایران ماشین در خارج از سرزمین نیز از دیگر محورهای مورد بررسی بود که در این زمینه نیز کمیته مشترکی، طرح تحقق اهداف تعیین شده را در کوتاه‌ترین تاریخ ممکن ارائه خواهد داد.

روز قبل (دوشنبه) بابک سلاجقه- مدیرعامل ایساکو (شرکت خدمات پس از فروش ایران‌ماشین) – در این رابطه به برگزاری جلسات متعددی با مدیران سایپا یدک در راستای ساختن این نمایندگی مشترک نشانه و اظهار کرد: جلسه‌های متعددی با مدیران سایپا یدک برگزار شده تا مشکلات زیرساختی حل شود تا با توجه به تفاوت‌های ساختاری، امکان لینک شدن دو قسمت باهم آماده شود. در یک ماه آینده قرار است یک نمایندگی مشترک به شکل پایلوت راه‌اندازی شود و در شکل موفقیت، این طرح گسترش خواهد یافت.

منبع: ایسنا

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

[کل: 0 میانگین: 0]

[ad_2]