[ad_1]
معاون حمل و تعریف و ترافیک شهرداری تهران درباره نحوه تغییرات در اجرای طرح ترافیک پایتخت، توضیحاتی را ارائه کرد.
به شرح ایلنا، سید مجتبی شفیعی درباره «تغییر در اجرای طرح ترافیک شهر تهران»، توضیح داد: طرح ترافیکی که درحال اجراست نسبت به طرحهای کهنه، پیشرفتهتر، عادلانهتر و هوشمندانهتر است؛ اما نواقصی دارد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه نسلهای جدید اجرای طرح ترافیک و روشهای مدیریت ترافیک مدام درحال به روز رسانی است و باید مدیریت شهری تهران هم به سو اون حرکت کند، افزود: تیمی براساس نظر شورای ترافیک تهران از مجموعه همکاران معاونت حمل و تعریف و ترافیک شهرداری تهران تشکیل شده است.
شفیعی درباره وظیفه این تیم، بیان کرد: این تیم روی طرح جدید درحال بررسی و کوشش است تا بتوانند این طرح جدید را به سو عادلانهتر شدن نزدیک کنند. بهایی که از مردم بابت طرح ترافیک دریافت میشود، نوعی از عوارض شهری بشمار میرود.
وی با تأکید بر اینکه مبلغ دریافتی باید متناسب با میزان عوارضی باشد که یک ماشین برای شهر ساختن میکند، افزود: عوارض باید براساس تاریخ، مکان و ساختن آلایندگی متغیر باشد و نباید یک عدد پابرجا برای شهر تنظیم شود.
معاون حمل و تعریف و ترافیک شهرداری تهران در ادامه یادآور شد: بنابراین تلاش میشود که این طرح به سو پویاتر شدن عوارض حرکت کند. جریان ترافیکی در سطح شهر دائم درحال تغییر است. برای مثال باید عوارض در تاریخ و مکانهایی که ترافیک، وضعیت بحرانی دارد، تغییر کند تا مردم تشویق شوند که شبکه معابر را خلوت کنند.
بنا براعلام سایت شهر، شفیعی با بیان اینکه باید مبلغ عوارض در معابر خلوت کاهش یابد، افزود: همچنین عوارض در روزهای آلودهتر هوا باید نسبت به روزهای عادی تغییر کند یا بالعکس. به هرحال یک تیم متخصص منتخب درحال کار کردن روی این داستان است و امیدواریم تا آخر شهریور طرح اولیهای برای تصویب به شورای عالی ترافیک تهران ارائه شود. اگر این طرح تصویب شود، از سال آینده اجرا خواهد شد.
[ad_2]