عکس/ این وانت قرار است جای نیسان آبی را بگیرد!

[ad_1]

تولید نمونه اولیه وانت بیابان توسط شرکت زامیاد تأیید شد. مشخصات فنی و امکانات رفاهی این پیکاپ دو کابین چیست و چه زمانی تولید فراوان خواهد شد؟

به شرح وقت سحر، شرکت زامیاد به نام یکی از خودروسازان زیرمجموعه سایپا سال‌هاست که کوشش می‌کند و عمده تولید محصولات وی در حوزه وانت، کامیون، مینی بوس و اتوبوس است.

چند ماه نزد مطلع شدیم که این شرکت تصمیم دارد به زودی از خودروی وانت دو کابین خود با نام بیابان رونمایی به عمل آورد.

تولید نمونه اولیه وانت بیابان تأیید شد

به ادعای خود شرکت زامیاد، بیابان اولین خودروی وانتی است که بر روی پلتفرم اختصاصی این شرکت سوار شده و پلتفرم مورد نشانه با استفاده‌گیری از نقطه نظرات مشتریان در خصوص وانت Z۲۴ و رفع ایرادهای اساسی پلتفرم قبلی طراحی شده است.

اگر به اطلاعیه‌های شرکت زامیاد دقت کنیم، متوجه خواهیم شد که وانت بیابان جایگزینی قطعی برای وانت زامیاد است، زیرا این شرکت مدام از وانت نیسان با عنوان پلتفرم قبلی یاد می‌کند.

وانت صحرا قرار است جای نیسان آبی را بگیرد.

مدتی نزد زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا از پلتفرمی اختصاصی با عنوان زامیاد Z۱V۱ رونمایی کرد و هم‌حالا اولین محصول بر پایه این ماشین معرفی و تولید شده است.

زیادتر بخوانید:

ویدئو/ ببینید چگونه نیسان آبی از یک فاجعه نجات می‌یابد!

«نیسان آبی» سرشناس را چند فروخته شد؟

این وانت دو کابین که خارجی‌ها به اون پیکاپ می‌گویند، بیابان نام دارد. خبر شوکه کننده این که همین چند ماه قبل یک نسخه از وانت دو کابین زامیاد درون خط‌ ها مونتاژ شده و تولید گشته است.

جذاب اینجاست که طبق آخرین صحبت‌های مدیران شرکت زامیاد، قرار بود اولین نسخه این پیکاپ دو کابین اواخر سال ۱۴۰۱ درون بازار شود. در حال آماده تنها کاری که از دستمان بر می‌آید حوصله است تا ببینیم آیا این شرکت به وعده‌های خود عمل می‌کند یا خیر. ا

البته نمی‌دانیم که آپشن‌ها و امکانات رفاهی این ماشین در چه سطحی است، ولی در خصوص مشخصات فنی می‌توان گفت وانت بیابان مجهز به پیشرانه ارتقا یافته‌ام ۲۴ پلاس است که اطلاعاتی در مورد خروجی‌های این موتور منتشر نشده است. پیشرانه M۲۴ می‌توانست نهایتا ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

پلتفرم Z۱V۱ چیست؟

هدف شرکت زامیاد از تولید و طراحی پلتفرم جدید زد ۱ وی ۱ تولید شاسی محرک عریض با مجموعه‌های جدید از جمله سیستم تعلیق جلو، سیستم فرمان، ترمز و دیفرانسیل جلوی جدید بوده است؛ ولی باید خاطرنشان کرد که ساخت چنین پلتفرمی صرفا برای یک پیکاپ نبوده است.

شرکت زامیاد تصمیم دارد در آینده‌ای نزدیک از این پلتفرم برای دیگر محصولات خود نظیر ون ۱۳ به اضافه یک نفر استفاده نماید. خودروی ون زامیاد نیز قرار است همزمان با وانت دو کابین مذکور درون بازار ایران شود.

منبع: زومیت

[ad_2]