[ad_1]
معاون وزیر ارتباطات درباره فیلتر اینستاگرام عقیده دارد که اشتباه از سو مردم بوده و کسبوکارهای آنلاین از ابتدا نباید کوشش خود را بر بستر اون قرار میدادند.
به تعریف از «راه پرداخت»، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت مردمی پست، «محمود لیائی»، روز یکشنبه در جریان «همایش روز مردمی معامله الکترونیک» به فیلتر اینستاگرام پرداخته، و در این مورد اعلام کرد: «چند سالی است مسئولان بر این داستان تأکید دارند که کسبوکارهای آنلاین بهجای استفاده از ابزاری خارجی نظیر اینستاگرام از پلتفرمهای رسمی که حاکمیت مهیا کرده استفاده کنند و موجب رواج آنجا شوند. متأسفانه مردم عادی به این صحبتها توجهی نداشتند و کسبوکار خود را در پلتفرمهای حاکمیتی توسعه ندادند. الان به سبب شرایط سرزمین اینستاگرام فیلتر شده و همه مردم نمیتوانند دسترسی داشته باشند. اگر اینستاگرام خودش ایرانیها را محدود میکرد چه جوابی میخواستند بدهند؟»
مدیرعامل شرکت مردمی پست ضمن پرداختن به دردسرهای فیلترینگ اینستاگرام برای کسبوکارها بر این نظر است که اشتباه از سوی مردم بوده و نباید از ابتدا از ابزاری همچون اینستاگرام استفاده میکردند. لیائی اعلام کرد که مردم باید به هشدارهای چندباره مسئولان برای رفتن به پلتفرمهای داخلی توجه بیشتری میکردند.
زیادتر بخوانید: فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتساپ ؛ روزهای تاریک برای کارآفرینان اینترنتی!
کوشش کسبوکارهای آنلاین در فیلترینگ اینستاگرام
او با این گفتهها عملاً به انتقاد از رفتار مردم برای قرار دادن نوک تیز پیکان انتقادات به سو مسئولان پرداخته، او اعتقاد دارد مشکل ساختن شده برای کسبوکارها به سبب بیتوجهی خود اونها به صحبتهای مسئولان درخصوص استفاده از پلتفرمهای داخلی بوده است. واجب به ذکر است که طبق آمارهایی که از سوی شرکت مردمی پست، اعلام شده است پس از فیلتر اینستاگرام، درآمدهای این شرکت یک سوم کاهش یافته است.
لیائی در ادامه ضمن نشانه به بازدید خود از مناطقی در استان مازندران به انتقاد کسبوکارهای روستایی از فیلتر اینستاگرام پرداخت و گفت:
«متوجه شدم که حتی در مناطق روستایی فروش محصولات از راه پلتفرم اینستاگرام شکل میپذیرفته است. بنابراین در حین بازدید مردم با دیدن من نسبت به شرایط اینترنت و فیلترینگ اینستاگرام ابراز شکایت کرده که من به اونها گفتم شما خودتان از قبل به این فکر بودید که احیاناً اگر روزی اینستاگرام بسته شود چه اتفاقی میافتد؟ خودتان باید به فکر میبودید و از ابتدا از ابزاری نظیر اینستاگرام استفاده نمیکردید».
لیائی در پاسخ به سوال اینکه آیا الآن ظرفیت استفاده از پلتفرمهای داخلی وجود دارد یا خیر، اعلام کرد: «بله. ظرفیت انتقال همه کسبوکارها آنلاین به پلتفرمهای داخلی وجود دارد و ابدا فلسفه وجودی شبکه مردمی اطلاعات، رفع نیازهای داخلی معامله الکترونیک و پرداختن به همین موضوعات بوده است».
زیادتر بخوانید:
نظر شما درباره گفتههای معاون وزیر ارتباطات در مورد ادامه کوشش کسبوکارهای آنلاین در فیلترینگ اینستاگرام چیست؟ نظرات خود را در قسمت کامنتها با ما در بین گذاشته و اخبار تکنولوژی را با جونی دنبال کنید.
[ad_2]