نحوه درخواست مستمری تامین اجتماعی به شکل آنلاین و بدون مراجعه حضوری

[ad_1]

درخواست بازنشستگی

به شرح ایلنا، ثبت درخواست صدور حکم و ساختن مستمری عادی بازنشستگی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی از راه سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی بدون نیاز به وجود در شعب امکان پذیر است و بیمه شدگان واجد شرایط بازنشستگی می توانند درخواست صدور حکم و استقرار را ثبت کنند. مستمری در این سیستم و پیگیری کلیه مراحل مربوطه به شکل غیرحضوری.

با هدف افزایش رضایتمندی بیمه شدگان، شفاف سازی امور اجرایی، یکسان سازی رویه ها و بهینه سازی فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات، امکان برقراری مستمری بازنشستگی عادی به شکل غیرحضوری آماده شده است.

بر پایه این شرح، دستور اداری مبنی بر برقراری مستمری بازنشستگی عادی به تمامی ادارات کل و واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شده و بیمه شدگان می توانند.

واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی موظفند تا قبل از آخر وقت اداری به درخواست های مستمری ثبت شده در سامانه خدمات غیرحضوری تا آخر همان روز و به درخواست های ارسالی بیمه شده نگهداری کنند. خارج از ساعات اداری یا روزهای تعطیل، در اولین روز اداری. و با توجه به اینکه در تاریخ ثبت درخواست مستمری غیرحضوری توسط بیمه شده، احراز هویت با ارسال رمز (OTP) به تلفن دنبال وی انجام می شود، نیازی به اخذ امضا یا دلیل‌ انگشت بیمه شده تحت درخواست بازنشستگی نیست.

مراحل اداری بررسی سوابق و اخذ تاییدیه ها به شکل حضوری در این سامانه انجام می شود و بیمه شدگان می توانند از مراحل فرآیند مذکور در این سامانه مطلع شوند. پس از صدور دستور برقراری مستمری عادی بازنشستگی و همزمان با تخصیص شماره مستمری، نسخه ای از اون در منوی «صندوق شخصی من» در سامانه خدمات غیرحضوری قرار می گیرد و بیمه شده می تواند شماره شبای بانکی خود را درون کند. از راه منوی «اعلام شماره حساب بانکی مخصوص مستمری بگیران». برای واریز مستمری اعلام کنند.

واجب به ذکر است قبل از این مراحل درخواست مستمری و بررسی پرونده و سوابق بیمه ای متقاضیان مستمری عادی مستلزم مراجعه حضوری بیمه شده متعدد بوده و از نظر زمانی فراوان طولانی بوده است. انجام خواهد شد.

چگونه بدون مراجعه حضوری برای بازنشستگی اقدام کنیم؟

برای ثبت درخواست مستمری عادی به سامانه خدمات آفلاین سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir مراجعه و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب، مراحل ثبت درخواست را تکمیل کنید. کد مردمی (همان نام کاربری) و رمز عبور خود را درون کنید. (اگر رمز عبور خود را یاد بردن کردید رمز عبور را یاد بردن کردم در صفحه دوباره شده کد مردمی خود را درون کرده و روش بازنشانی رمز عبور را روی پیامک قرار دهید.

یک کد تایید برای تغییر رمز عبور به شماره موبایل شما ارسال می شود.

پس از دریافت کد، اون را در قطعه کد احراز هویت درون کنید تا به مرحله رمز تازه بروید و رمز تازه خود را درون کنید. (حتما رمز عبور را روی کاغذ یا در مکانی امن ذخیره کنید)

نام نویسی در سایت تامین اجتماعی

در صورتی که قبلا در سایت نام نویسی نکرده اید: شروع مراحل نام نویسی از 2 راه امکان پذیر است. یکی مراجعه به صفحه اصلی سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین
شبکه های اجتماعی به آدرس eservices.tamin.ir و دیگری از راه آدرس profile.tamin.ir در آدرس های ذکر شده بر روی نام نویسی کلیک کنید.

قدم یک :

در این مرحله کافی است کد مردمی بیمه شده و شماره تلفن دنبال خود را درون کرده سپس دکمه مرحله بعدی را انتخاب کنید. توجه کنید: ایمن شوید شماره موبایلی که در مراحل نام نویسی درون می کنید به نام خودتان باشد. روی افراد واقعی کلیک کنید

توجه داشته باشید:

– در صورتی که شماره موبایل درون شده وابسته به خود شخص نباشد، امکان ساختن حساب کاربری برای وی و دنبال با پیام وجود نخواهد داشت. «شماره تلفن دنبال به کد مردمی اعلام شده وابستگی ندارد» مواجه خواهید شد

– اگر حساب کاربری دارید، پنجره پیام “حساب کاربری شما قبلا ساختن شده است” مشاهده می شود. برای ورود کافیست مراحل ورود به سایت ذکر شده در ابتدای این پست را طی کنید.

مرحله دوم:

در این مرحله اطلاعات هویتی درون شده باید با اطلاعات شناسنامه فرد مطابقت داشته باشد.

1- کلیه اطلاعات هویتی باید مطابق با اطلاعات کارت مردمی و شناسنامه باشد. در غیر این شکل پیام “اطلاعات هویتی درون شده توسط شما با پایگاه داده مرجع مطابقت ندارد. از سلامت اطلاعات درون شده اطمینان نتیجه کنید” مشاهده می شود.

مواظب باش اگر اطلاعات درون شده مطابقت نداشته باشد، نمی توانید درون مرحله بعدی تکمیل اطلاعات و ساختن حساب کاربری شوید.
2- افرادی که دارای کد مردمی و شماره شناسنامه یکسان هستند، واجب است هر دو قطعه کد مردمی و شماره شناسنامه را با یک مقدار پر کنند و از درج عدد 0 (صفر) به جای شماره شناسنامه خودداری کنند.

مرحله سوم:

در این مرحله فقط اطلاعات ایمیل را درون کنید.

مرحله چهارم:
در این مرحله رمز مورد نظر خود را ثبت کنید. به شرایط صحیح ثبت رمز که در قطعه مربوطه ذکر شده است توجه کنید.

مرحله پنجم:
در این مرحله اطلاعات برای بررسی و تایید نهایی به کاربر نمایش داده می شود.

اگر اطلاعات دکمه صحیح باشد تایید و نام نویسی در غیر این شکل دکمه مرحله قبل را فشار داده و اطلاعات فرم را تغییر دهید

در نهایت این پیام نمایش داده می شود: نام نویسی شما با موفقیت انجام شد. و یک پیامک در مورد ساختن حساب کاربری به شماره موبایل کاربر ارسال می شود.

برای ثبت درخواست بازنشستگی درون سایت تامین اجتماعی شوید

پس از ورود به پنل کاربری خود در سایت تامین اجتماعی، روی منوی —-> مستمری بگیران ——-> بازنشستگی ——-> ساخت مستمری بازنشستگی کلیک کنید. پنجره ای برای شما دوباره می شود و شرایط بازنشستگی را علامت می دهد. اگر واجد شرایط بازنشستگی هستید روی دکمه موافقم کلیک کنید.

شرایط بازنشستگی تامین اجتماعی در سال 1401

بیمه شدگان محترم؛ لطفا قبل از ثبت درخواست بازنشستگی در سامانه خدمات غیرحضوری قوانین بازنشستگی عادی را به دقت مطالعه کرده و در شکل داشتن هر یک از این شرایط درخواست را ثبت نمایید.

  1. بیمه شده زن:
    • داشتن 55 سال سن و حداقل 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه
    • داشتن 45 سال تمام سن و حداقل 30 سال سابقه پرداخت حق بیمه
    • داشتن 35 سال سابقه پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی
    • داشتن 42 سال تمام سن و حداقل 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه (فقط بانوان شاغل مشمول قانون کار)
  2. بیمه شده مرد:
    • داشتن 60 سال تمام سن و حداقل 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه
    • داشتن 50 سال تمام سن و حداقل 30 سال سابقه پرداخت حق بیمه
    • داشتن 35 سال سابقه پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی
  3. بیمه شدگان گرامی به منظور کاهش مراجعات، این درخواست به شکل غیر حضوری اخذ می شود و تایید یا عدم تایید درخواست شما از راه این سامانه اطلاع رسانی خواهد شد. لذا خواهشمند است تا اطلاع ثانوی از مراجعه حضوری به شعب سازمان خودداری فرمایید. بدیهی است ارائه اصل شناسنامه و تکمیل و امضای فرم درخواست مستمری ثبت شده توسط بیمه شده در اولین مراجعه که تاریخ اون متعاقبا اعلام خواهد شد الزامی است.

[ad_2]