[ad_1]
مهدی رسولی و سیدامیر حسینی دو مداح سرشناس کشورمان در توئیتر به ماجرای مهسا امینی واکنش علامت دادند.
به شرح وقت سحر به تعریف از همشهری آنلاین، مهدی رسولی و سید امیر حسینی دو مداح سرشناس کشورمان در توئیتر به ماجرای مهسا امینی واکنش علامت دادند.
مهدی رسولی در رشته توئیتی نوشت: «بدون شک همه ما از قضیه مهسا امینی متأثر و متأسفیم و این حادثه تلخ و رقّتبار را به خانواده ایران، مخصوصاً خانواده محترم امینی که جزئی از خانواده عظیم ایران هستند، تسلیت عرض میکنیم و بیصبرانه چشم به راه بررسیهای دقیقتر و نظرات پزشکی قانونی هستیم که اگر قصوری شکل گرفته باشد، عاملان اون بدون اغماض مورد تأدیب و تنبیه قرار گیرند. البته در این زمینه سوالهای زیادی وجود دارد که نیازمند برجستهسازی و سپس پاسخهای دقیقاند.
عامل اصلی سکته مهسا امینی چه بوده است؟
اگر استرس ناشی از پلیس عامل اصلی است، برای چی این اتفاق وقت گرفتن ایشان توسط پلیس که طبعاً واجدِ بار روانی زیادتر است، نیفتاده است؟! این در حالی است که به گفته پلیس ایشان دنبال سه دختر دیگر بوده که اونها هم لباس مناسب نداشتهاند و هر سه اونها با تذکر ابتدایی لباس خود را صحیح میکنند، اما فقط مهسا امینی است که مقاومت میکند و برای کلاس آموزشی و تذکر برده میشود، آیا این رفتار ایشان با پلیس، ناشی از استرس کشنده است؟!
تاکید بر روی کُرد بودن این دختر و تحریک حساسیتهای قومی ناشی از چیست؟! آیا موارد همجنس با این مورد که اتفاقاً اونها هم از زنان و دخترانِ گرامیِ کُرد بودند همانند میترا استاد یا شیلر رسولی شایسته مویه و ناله این مردم لاشخور با این رفتارهای دوگانه نبودند؟! آیا لباس مهسا امینی همان پوششی است که در فیلمِ منتشر شده وجود داشت (که مبنای قضاوت غلط برخی دوستان قرار گرفته) یا پوششی که پلیس با اون مواجه شده اینگونه نبوده و خارج از هنجارها و قوانین عرفی و اجتماعی بوده؟!
در مراسم تشییع مهسا امینی، برای چی برخی با سوت و کف و جیغ و هورا، قبل از کشف واقعیت، کشف حجاب کردند و هتک احترام کردند و نمک روی زخمِ قلبها پاشیدند؟! آیا اینها به واقع دلسوز و خیرخواه مهسا هستند؟!
آیا افراد مشخصالحال و مارهای خوشخط و خالی همانند مصیح علینژاد که صراحتاً خطاب به مقامات آمریکایی میگوید؛ «تا جایی که میتوانید ایران را تحریم کنید و با او مواجهه کنید»!!! صلاحیت دارند که ولیِ دم و خونخواه مهسا امینی شوند؟! و آیا اساساً هرکسی که تارهای مویش خارج باشد یا به اصطلاح بدحجاب باشد در جبهه مصیح و اذناب اون جانمایی میشود؟! یا با منطق حاج قاسمِ گرامی اون هم دختر ماست؟! برای چی عدهای کوشش وافر دارند که مهسا را همسو و هم خط با مصیح تفسیر کنند؟!
آیا نباید این دو را تفکیک کرد؟! و دهها سوال و چراهای دیگر… اما امپراطوری رسانهای فقط تمایل دارد دست روی یک سوال بگذارد؛ مهسا امینی کجا سکته کرد؟ تمام… و مبتنی بر این پاسخ، صدها روایت غلط و نامعتبر بسازد و به خورد ما بدهد و تلختر اینکه ما هم بپذیریم و همصدا شویم!
سید امیر حسینی دیگر مداح نیز در این باره با هشتگ #جمهوری_اسلامی_حرم_است نوشت: «این رو یقین دارم که لاشخورهای سیاسی داخلی و خارجی، هم از مرگ مهسا امینی خوشحال هستند و هم از شنیدن خبر شهادت مامور فراجا در استان گلستان. حرص خوردن و غیرت اصیل برای ناموس وابسته به اون مبارزهایی است که چند تا شهید دادن تا جسد عریان اون دختر را در آبادان پایین بیاورند. »
[ad_2]