کارانه پرداختی مرداد ماه سال جاری برابر با پنج ماه کارانه پرداختی در سال 1400 بود

[ad_1]

مدیرعامل پست‌بانک ایران گفت: قسمت عمده رشد اقتصادی، حمایت از کسب‌وکار و تولید در سرزمین است که وجود دارد.
به شرح صفحه اقتصاد به تعریف از اداره کل روابط عمومی پست‌بانک ایران، مدیرعامل پست‌بانک ایران عصر پنجشنبه 10 مرداد در جلسه شورای اداری مدیریت شعب استان هرمزگان با تبریک روز بانکداری اسلامی با نشانه به اینکه اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک اساس است، گفت: اگر رشد اقتصادی، حمایت از کسب‌وکار و تولید در سرزمین وجود دارد قسمت عمده اون به تلاش کارکنان صنعت بانکی سرزمین و همکاران پست‌بانک ایران معطوف است.
شیری با تأکید بر اینکه در ابتدای سال 1398 کل تراکنش‌های بانکی پست‌بانک ایران در استان هرمزگان 340 هزار تراکنش بوده که در مرداد ماه سال جاری به سه میلیون و 600 هزار تراکنش رسیده و علامت‌دهنده این است که گستره خدمات بانک در استان توسعه‌یافته است، ادامه داد: قسمت مهمی از این خدمات در مناطق روستایی و مناطق محروم انجام‌شده و ارائه این خدمات برای مردم این مناطق که از خدمات اجتماعی و مالی محروم هستند فراوان ارزشمند است.
مدیرعامل بانک با بیان اینکه راه‌کارهای اقتصادی برای رفع محدودیت‌ها و محرومیت‌‌زدایی گسترش پیدا کرده است، گفت: در کنار خدمات فراوان انجام‌شده‌، کمبودهایی وجود دارد که باید برطرف شود.
وی با نشانه به اینکه داستان معیشت همکاران یکی از دغدغه‌های مدیران ارشد بانک است، تصریح کرد: به محدودیت‌های موجود در این زمینه آگاهی داریم و تلاش کردیم به همکاران در این زمینه در شرایط تورمی کمک کنیم و در این حوزه کارانه پرداختی مرداد ماه به همکاران برابر با پنج ماه کارانه پرداختی در سال 1400 بود. بااین‌وجود پرداخت کارانه نیز با محدودیت‌هایی روبرو است.
شیری با تأکید بر منابع 13 هزار میلیارد ریالی استان هرمزگان گفت: در اهداف کمی پایش و پویش ابلاغی سال 1401 اعلام کردیم اگر استانی به اهداف این برنامه رسید، در شکل تمایل می‌تواند با واحد برنامه‌ریزی مذاکره کند و درصد اهداف کمی استان را افزایش دهد و معادل اون کارانه استان افزایش پیدا می‌کند و 100 درصد تحقق اهداف کارانه‌ای 135 ساعت اضافه‌کاری هر کارمند را افزایش می‌دهد و اگر 30 درصد اهداف کمی پایش و پویش را افزایش دهید، 30 درصد به کارانه اضافه می‌شود درصورتی‌که این عدد در سال قبل 65 ساعت بود که درصدی از اون پرداخت می‌شد.
وی با نشانه به مزایای فراوان شفافیت، تصریح کرد: باید واقعیت‌ها را به‌شکل شفاف از منابع مطلع همانند روابط عمومی و نیروی انسانی بانک دریافت کرد و به شایعه‌ها دامن نزد.
بالاترین رتبه اجرایی با بیان اینکه آنچه از درآمدهای مشاعی در بانک به دست می‌آید به سهام‌دار پرداخت نمی‌شود و مجدد به سپرده‌گذاران برمی‌گردد، اظهار کرد: علی‌الحساب سود قطعی 32 میلیارد تومانی سال قبل بین سپرده‌گذاران تقسیم شد.
شیری باجه‌های بانکی را شرکای استراتژیک بانک اعلام کرد و افزود: باجه‌ها رقبای ما نیستند و قسمت قابل‌توجهی از منابع بانک را فراهم‌ می‌کنند و دغدغه آنان نیز همانند شما، افزایش کارکنان شعب برای تسریع خدمات بانکی است که نتیجه اون افزایش حقوق و سود در شعب و بانک است و در نتیجه پست‌بانک ایران با باجه‌ها شراکت استراتژیک دارد و باید به اون‌ها کمک کنیم  و بنابراین قاعده بازی در این دو مجموعه متفاوت از هم است ولی رشد یکی، به رشد و توسعه دیگری کمک می‌کند.
مدیرعامل بانک با تأکید به واگذاری خدمت ساتنا به تمام باجه‌های بانکی و تشکیل پرونده تسهیلاتی در چهار استان به‌شکل آزمایشی خاطرنشان کرد: مجموع این واگذاری‌ها به کم شدن کار همکاران شعب منتج می‌شود و همه این برنامه‌ریزی‌ها توجه به کمبود نیروی انسانی در شعب را علامت می‌دهد.
وی با نشانه به اینکه باید ارزش خالص حال ثروت‌های همکاران در موسسه صندوق رفاه و فراهم‌ آتیه کارکنان مشخص شود، تصریح کرد: در سال‌های قبل ثروت صندوق وجه نقد و سهم هر کارمند از اون مشخص بود ولی امروز پرتفوی صندوق متنوع‌تر و ارزش ثروت‌ها متفاوت شده است و در جلسه دیروز هیات امنای صندوق با محاسباتی که برای تعیین ارزش به‌روز ثروت‌ اعضا تا آخر 31 مرداد 1401 انجام داده و مقرر شد صندوق این محاسبات را برای آخر شهریور نیز انجام دهد و محمل‌های قانونی مشخص شود تا در مهرماه آتی همه اعضای صندوق به‌تناسب دوره سرما‌یه‌گذاری محاسبه و تاریخ پرداختی به آنان نیز مشخص شود.
شیری با تأکید بر اینکه دولت یکی از ذی‌نفعان بانک است و باید در پرداخت تسهیلات تکلیفی در اولویت برنامه‌های بانک باشد و شعب برای پرداخت اون باید برنامه‌ریزی داشته باشند، اظهار کرد: در پنج‌ماهه ابتدای امسال نسبت به وقت مشابه در سال قبل، 10 برابر زیادتر تکالیف دولتی را انجام داده‌ایم که رضایت دولت برای ارائه خدمات در مناطق کم برخوردار را به دنبال داشته است.
وی در آخر به تجدیدنظر در ساختار اداری نشانه کرد و افزود: این داستان در برنامه‌های آتی بانک قرار دارد و به دنبال دریافت مصوبات اون هستیم تا اون را به نتیجه مطلوب برسانیم.
بر پایه اين شرح، در ابتدای این جلسه احمد فرهمند مدیر شعب استان هرمزگان گزارشی از عملکرد شاخص‌های مختلف استان اعلام و سید رحمان حسین پور رئیس اداره کل روابط عمومی و معین این استان گزارشی از دنبال کننده‌ها، درخواست‌ها و پیشنهادهای استان ارائه کرد و در ادامه جلسه، همکاران ستادی و شعب استان، مشکلات، پیشنهادها و موضوعات مختلف حوزه اجرا را با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک در میان گذاشتند.
همچنين در اين جلسه سید اصغر جلیلی نیا رئیس هیات مدیره و فرهاد بهمنی عضو هيات مديره و علیرضا واحد پور مدیر امور استان‌ها و بازاریابی به سؤالات همکاران، پاسخ دادند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

[کل: 0 میانگین: 0]

[ad_2]